سید محمود خوشدل

سید محمود خوشدل

معارف اهلبیت علیهم السلام
سید محمود خوشدل

سید محمود خوشدل

معارف اهلبیت علیهم السلام

مبنای زندگی امام صادق علیه السلام

    

 مِنْ خَطِّ الشَّهِیدِ رَحِمَهُ اللَّهُ‏ قِیلَ لِلصَّادِقِ علیه السلام:                         

عَلَى مَا ذَا بَنَیْتَ أَمْرَکَ فَقَالَ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْیَاءَ   

 عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یَعْمَلُهُ غَیْرِی فَاجْتَهَدْتُ     

 وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَیَّ فَاسْتَحْیَیْتُ 

وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یَأْکُلُهُ غَیْرِی فَاطْمَأْنَنْتُ

 وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ‏


بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج‏75 ؛ ص228

 

شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید برنامه زندگی تان را بر چه اساس بنا کردید ایشان فرمودند :

دانستم که عملم را کسی جز من برایم انجام نمیدهد پس خودم تلاش کردم که خودم آنها را انجام دهم .

ودانستم خداوند عزیزوباعظمت از من مطلع است پس از او حیا کردم

و دانستم رزقم را کسی دیگر نمیخورد پس آرامش پیدا کردم

و دانستم همانا آخر کارم مرگ است پس آماده مرگ شدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.